-->
Booking.com

Friday, August 27, 2010

Hutan Lipur Tanjung Gadong


Hutan Lipur Tanjung Gadong terletak di Daerah Dungun. Berhampiran dengan UITM Dungun, Hutan Lipur Tanjung Gadong ini mempunyai jenis Hutan Dipterokarp Bukit Pantai yang kaya dengan spesies Meranti dan Balau Pasir.


Jarak Hutan Lipur Tanjung Gadong ini ialah kira-kira 11 km dari Bandar Dungun melalui Jalanraya Dungun-Kuala Terengganu dan 78 km dari Kuala Terengganu. Sekiranya anda ingin berkunjung ke sini, panduan perjalanan yang mudah bagi anda ialah UITM Dungun. Untuk ke Hutan Lipur Tanjung Gadong, pengunjung boleh menggunakan kenderaan sendiri atau pengangkutan awam seperti bas atau teksi dari Bandar Dungun.


Hutan Lipur Tanjung Gadong terletak di persisiran pantai Laut China Selatan sesuai untuk aktiviti mandi-manda, berkelah, berkhemah dan merentas denai hutan. Di sini juga pengunjung boleh bersiar-siar dan melihat hidupan liar. Selain itu, pengunjung yang datang ke sini juga boleh menggunakan kemudahan jeti memancing yang turut disediakan. Beberapa kemudahan seperti wakaf, pondok rehat dan bangku rehat juga disediakan di Hutan Lipur Tanjung Gadong. Gerai makan juga banyak terdapat di kawasan tepi pantai.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:

Pejabat Hutan Daerah Terengganu Selatan
23000 Dungun,Terengganu.
Tel: 09-8441404

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Popular Posts