-->
Booking.com

Wednesday, August 25, 2010

Pantai Tanjung Jara


Pantai Tanjung Jara merupakan sebuah pantai yang amat cantik dan menarik. Pantai ini terletak di Daerah Dungun dan berhampiran dengan Pantai Teluk Bidara, Pantai Rantau Abang dan Pantai Batu Pelanduk.


Pantai Tanjung Jara ini mempunyai kawasan pasir halus keemasan yang menarik. Disamping menikmati hembusan bayu laut, pengunjung yang datang ke sini juga berpeluang untuk melakukan aktiviti seperti luncur air, menaiki bot, berkayak, menyelam dan pelbagai sukan air yang lain.

Sila rujuk senarai hotel & tempat penginapan Di Dungun sekiranya anda memerlukan tempat penginapan bila berkunjung ke sini.


Bagaimana Untuk Ke Pantai Tanjung Jara

Sekiranya anda menaiki bas ekspress, sila dapatkan tiket bas dari Kuala Lumpur ke Dungun. Antara syarikat bas yang membuat perjalanan terus ke Dungun ialah Syarikat Bas Utama Ekspres. Dari Hentian Bas Ekspres Dungun, anda boleh menaiki teksi untuk ke Pantai Tanjung Jara.

Anda juga boleh memandu dari Kuala Lumpur dengan menggunakan kenderaan sendiri. Anda perlu menggunakan Lebuhraya Pantai Timur ke arah Kuantan. Setelah tiba di Kuantan, cari arah perjalanan ke Terengganu, Kemaman atau Dungun.

Sekiranya anda membuat keputusan untuk ke sini menggunakan pengangkutan udara, Sistem Penerbangan Malaysia dan Air Asia ada menyediakan penerbangan ke Kuala Terengganu setiap hari. Dari Lapangan Terbang Sultan Mahmud, ambil teksi untuk ke Dungun.

Talian Untuk Dihubungi

Pusat Maklumat Pelancongan Terengganu
Tel: 09-6221553

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Popular Posts